Annons:
Etikettövrigt
Läst 1764 ggr
Frida Reis
2016-05-06 13:34

Låter konstigt...

Hej, min macbook air har börjat låta konstigt. Jag har fått den från skolan och just nu har jag lov så kan inte lämna in den. I början av lovet, ungefär, så började den låta konstigt. Det är svårt att förklara ljudet men det börjar lite och ökar hela tiden, nästan som att den ska sprängas. Har då fått stänga av den och sätta på den igen.  Är inte så bra med datorer så vet inte riktigt vad som är fel på den därför behöver jag hjälp.

Annons:
Aleya
2016-05-06 13:47
#1

Låter som fläkten håller på att gå sönder.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Frida Reis
2016-05-06 14:06
#2

Ok, då är det bäst att jag låter den vara

[Jens]
2016-05-06 15:09
#3

Det är något som gör att fläkten går i högvarv så det kan vara bra att låta bli datorn tills teknikerna får titta på det.

adress
2016-05-06 23:08
#4

#0 Det är inte så att den av någon anledning indexerar allt innehåll. Då kan den gå varm - och fläkten går hela tiden. Om du barar startar den - utan att öppna ngt program - och ifall ex webbläsaren eller ngt annat startar - stäng ner dom. Går fläkten/låter det hela tiden ändå. Syns det ngt uppe i Arkivmenyn som händer

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Zpookey
2016-05-09 11:11
#5

Hur använder du den?
Står den på ett skrivbord eller har du den i knät eller på ett täcke?
Har du den i knät eller typ på sängen så blir den ganska varm efter ett tag och fläktarna drar igång.
Det är ganska viktigt att luft kan cirkulera fritt runt datorn.

Frida Reis
2016-05-21 08:21
#6

Jag har löst det nu, lämnade in den i skolan och de fixade den! Tack för alla svar

Annons:
adress
2016-05-22 10:58
#7

#6 Dom berättade inte vad felet var ?

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: