Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1013 ggr
Miowi
6/19/16, 12:48 PM

Ändrat Apple ID - kan inte göra något nu

Har varit strul med olika apple ID på mobil och dator, så igår gjorde jag så att jag ändrade epostadressen i mitt Apple ID på macen till den jag ville ha, på iphonen fick jag logga ut och logga in på det nya apple ID:t, på mac har jag varit inloggad på samma apple ID hela tiden bara att jag gick in och ändrade adressen till den. Nu har jag samma på båda, men oj vad det nu strular.

Jag kan logga in  på allt, dvs iMessage, iCloud - men inte uppdatera något i App Store. Klickar "uppdatera" och anger lösen sen blir uppdatera-knappen "klickbar" igen som om jag aldrig klickat uppdatera.

Någon som har koll på vad som kan göras eller är det helt kört nu? Förstår inte varför det ska vara så otroligt krångligt!

Kan tillägga att det är gratisappar jag försöker uppdatera.

Annons:
Miowi
6/19/16, 12:57 PM
#1

Kan väl tillägga att väldigt ofta när jag försöker logga in på apple id:t nu så står det att det blivit spärrat så måste jag låsa upp det och ordna nytt lösen igen..

[Jens]
6/19/16, 12:59 PM
#2

Du säger att du loggade ur på din iPhone och loggade in igen med det nya. Då skapar det problem eftersom apparna som du har dragit ner känner igen det gamla apple-id så min rekommendation är att avinstallera alla appar och installera dem igen med det nya apple-id.

Miowi
6/19/16, 1:10 PM
#3

#2 Ja det låter ju logiskt, men det borde fortfarande gå att uppdatera på datorn i och med att jag använder samma apple id bara att jag ändrat emailadress på den? Blir galen!

smellcaramell
6/19/16, 1:10 PM
#4

Alla appar du installerat när du varit inloggad med ett annat appel id kommer inte gå att uppdatera. Exempel: du är inloggad på appel id 1, laddar ner facebook o instagram du loggar ut från appel id 1 och in på appel id 2 du kan nu inte uppdatera facebook och instagram förens du ominstallerat de med "rätt" appel id, alternativt loggat in med appel idt du använde när du laddade hem dem.

Miowi
6/19/16, 1:15 PM
#5

#4 Jag förstår det, men när jag ska uppdatera något på mac så kommer ju rutan upp där man ska ange lösen och epost är redan ifyllt och gråmarkerat så man inte kan ändra - där står rätt epost som jag vill använda nu ändå så kan jag inte uppdatera.. Iphone förstår jag helt och hållet nu att jag inte kan uppdatera, men mac borde inte vara några problem i och med att jag inte loggat in på annat apple id..

[Jens]
6/19/16, 5:20 PM
#6

På din Mac är det likadant som på din iPhone. Du måste logga ut från iCloud under inställningar samt även på iTunes och ta bort allt som härrör från det gamla kontot som t ex appar, musik som du har köpt m.m. Musiken kan du spara och lägga till dem igen så att säga. 

Det som är bra är att du sparar allt först ifall det händer något. Som t ex anteckningar, bilder m.m. Jag ser inte att det ska ske någon olycka men man bör göra backup på allt först. Appar som du har laddat ner till din dator ska också tas bort och läggas till igen.

Annons:
Zpookey
7/5/16, 3:55 PM
#7

Har du registrerat ett Apple-ID på en viss epostadress så kan du inte ändra det sedan…du får isåfall registrera ett nytt Apple-ID. Och dina köpta appar förs inte över.

Enklast är att kontakta supporten så kanske de kan hjälpa dig.

https://getsupport.apple.com/

Upp till toppen
Annons: