Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 749 ggr
eeriksson65
8/14/16, 3:29 PM

Reset min dator? Hjälp mig!

Hejsan! Jag ska göra så min dator blir reset, eller ja ngn annan ska.

Men ja så att de tar bort all minne så den blir som om jag skulle köpa en ny. Jag har en fråga då om detta… Någon som har erfarenhet om detta som vet om det är vissa appar som går bort? Några appar som Quicktime Player typ, skulle den gå bort? 

Sedan så jag tänker spara några saker genom att lägga över grejer på ett USB men då är min fråga också, kan jag ta med en app där? måste jag ta med all data där med eller kommer det automatiskt när jag startar upp appen? 

Sista frågan, VAD är det som blir resetad? (omstartat eller ja)

❤️

Annons:
[Jens]
8/14/16, 5:44 PM
#1

Jag vet inte var du har för version av OS X men quicktime finns kvar. Det du ska spara är det som du har skapat själv som t ex bilder, dokument m.m.

adress
8/14/16, 6:28 PM
#2

#0 Tror du skall ta ett djupt andetag - och inte göra ngt alls just nu. I ditt andra inlägg säger du att dina USB uttag inte fungerar - och i detta vill du göra en reset/återställning av din dator. Tror att du bör ta lite proffshjälp. Risken är stor att det blir pannkaka av allt med dina olika problem. Detta råd i all välmening. Lycka till.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

eeriksson65
8/14/16, 9:38 PM
#3

grejen är att jag MÅSTE reseta datorn det finns inget annat val pga att jag ska göra en grej, bara undrar hur de fungerar, om man inte tänker på att mina usb uttag inte fungerar, vad är svaren på mina frågor?

❤️

[Jens]
8/14/16, 10:35 PM
#4

#1 jag har svarat på det i inlägg #1 :) … Fast nu ser jag en fråga som jag har missat. Du skriver om all data försvinner om appen försvinner också? Är det en spelapp? Om du har synkroniserat spelet med Game Center så bör allt finnas kvar. Onödigt att spara appar på USB för dessa appar kan du hämta gratis igen.

Niklas
8/15/16, 8:15 AM
#5

#0: "Sista frågan, VAD är det som blir resetad? (omstartat eller ja)" Tänk dig att allt du har skapat Och ändrat i Macen försvinner. Alla dokument du har sparat, alla bilder och filmer du har lagt in, alla appar du har installerat, alla inställningar du har gjort.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: