Annons:
Etikettövrigt
Läst 1833 ggr
[Zofiaz]
10/5/16, 8:03 PM

Koppla ihop Mac och iPhone

Efter en hel del pyssel har jag fortfarande inte lyckats få mobilen och datorn att samarbeta, vet att det fanns ett alternativ för att koppla samman datorn med mobilen när man startade upp den första gången men tyvärr insåg jag inte dess användbarhet just då. Så nu försöker jag förstå mig på hur jag skulle kunna göra det nu i efterhand. Det jag vill koppla samman är väl egentligen det mesta. Kontakter, meddelande, mejl, handoff osv osv. Men trots försök med iCloud och lite andra idéer så har jag inte kommit någon vart. Förvisso kan jag skicka meddelande men får inte kontakterna på plats vilket gör att endast telefonummer visas i meddelandena. Hur gör man egentligen? 🤔

Annons:
Niklas
10/5/16, 8:17 PM
#1

Var ser du kontakterna, i iPhone eller Macen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Zofiaz]
10/5/16, 8:27 PM
#2

#1 - Dem ser jag i iPhonen

[Jens]
10/6/16, 6:23 AM
#3

Det var inte länge sedan jag hjälpte en person med detta och allt handlar om att iCloud, bluetooth och handoff är igång.

https://support.apple.com/sv-se/HT204681

[Zofiaz]
10/6/16, 4:52 PM
#4

#3 - Jo tack vare exakt dem instruktionerna fick jag meddelandena till att fungera, men får fortfarande inte kontakterna på plats vilket gör att jag inte får upp kontakternas namn i meddelandena utan bara deras telefonnummer, där problemet ligger.

[Jens]
10/6/16, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hmm, jag förstår inte riktigt vad du menar. Kontakter på plats ?  Har du lagt in kontaktnamn rätt? Lägger man För- och efternamn rätt så ska det vara rätt?

Har du flera konton kopplade till adressboken?

[Zofiaz]
10/6/16, 5:45 PM
#6

Min tanke var att kunna föra över kontakterna jag har i mobilen så att jag också har dem i kontaktboken på datorn, försökt göra detta med hjälp av att koppla iCloud samt google-konton till meddelanden på datorn men inget tycks fungera. Det kanske inte ens är möjligt? 😕

Annons:
[Jens]
10/6/16, 5:55 PM
#7

Har många konton har du kopplad till adressboken i din iPhone och vilka? Du kan t ex avmarkera adressböckerna som inte är kopplad till iCloud och se hur många du har kvar och då kanske du ser dem i din adressbok på din Mac.

Det du också kan gör är att ha samma konton kopplade till adressboken i din dator som du har i din telefon.

Upp till toppen
Annons: