Annons:
Etikettövrigt
Läst 2029 ggr
Inaarah
11/18/16, 9:37 AM

MacBook Air död

Hej! Min MacBook Air går helt plötsligt inte att starta. Det skulle kunna vara en fuktskada då jag gick en femtonminuterspromenad med öppen väska (dock paraply) i regn. Något tips på vad jag kan göra eller var jag ska vända mig? Jag har en hemtenta att skriva som lämnas ut på måndag så det är lite panik. Utför elektronikaffärer reparationer? Övriga tips? Tack på förhand!

Annons:
Zpookey
11/18/16, 10:01 AM
#1

Hur långt har du till närmsta Apple Store?

Niklas
11/18/16, 10:03 AM
#2

Lägg den öppen i en påse med ris och låt den torka en vecka. Med lite tur funkar det ifall det är en fuktskada. Är det inte det lär det inte hjälpa. Hur gammal är den?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Inaarah
11/18/16, 11:04 AM
#3

Den är från 2013 om jag inte minns fel… är det en vecka som gäller? Tänker mest att jag måste försöka lösa det inför ni tenta. Hade en förhoppning om att några dagar skulle räcka…

Niklas
11/18/16, 1:25 PM
#4

#3: En vecka brukar de rekommendera för mobiltelefoner. Ju längre desto bättre. Är den fuktskadad och du använder den innan den har torkat riskerar du att förstöra den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Inaarah
11/18/16, 4:22 PM
#5

#4: Absolut, det förstår jag. Gick förbi Mac-butiken förut och de sa också att det kan ta upp till en vecka, beroende på hur stor fuktskadan är. Med tanke på tentan måste jag lösa situationen ganska snabbt och kan inte vänta till dess att datorn (eventuellt) torkat. Har en iPad jag skulle kunna använda, om jag köper ett tangentbord till den. Har du något tips på ett sådant? Apples egna är väl kanske att rekommendera, eller finns det andra bra till ett humanare pris? Studentekonomin veckan innan CSN jublar tyvärr inte reparationskostnader, självrisk och tangentbordsköp…

Niklas
11/18/16, 4:55 PM
#6

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Inaarah
11/18/16, 5:14 PM
#7

Tusen tack för tips! Ska kolla på dem nu. Har en iPad air 2.

Niklas
11/21/16, 11:25 AM
#8

Lycka till med tentan! :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: