Annons:
Etiketttips
Läst 1757 ggr
chiefnino
2017-06-07 09:46

Vilken ska man välja?

Hej alla! Jag har aldrig haft en MacBook innan. Men jag är så sugen på att köpa en. Jag vill ha en stationär men vet inte va man behöver ha till. Hur får man igång den? Behöver man ha en appletv eller? ( kanske är jättetrög nu men ja ) tack :)

Annons:
Niklas
2017-06-07 18:48
#1

Macbook är namnet på Apples bärbara datorer. Du menar kanske en iMac ifall du är ute efter en stationär dator. iMac är en komplett dator inbyggd i skärmen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

cookies
2017-06-10 23:17
#2

Här kan du se de Apple dator-relaterade produkter som finns. Själv köpte jag mig en MacBook Pro (laptop alltså) av 2015 års modell för ett tag sedan och är jättenöjd.

Om du kollar på deras hemsida så finns det några produkter som kan vara intressanta om du vill ha en "stationär" dator. Som Niklas sa så är "iMac" deras "vanliga" dator, där allt är inbyggt i skärmen. Denna finns i 21.5" och 27" varianter vad jag kunde se. Vill du gå ett steg längre så kan du köpa en "Mac pro" som ser lite ut som en papperskorg, men som är en stationär dator utan skärm eller någonting till.

De vanligaste är att man köper en "iMac" om du vill ha en stationär Mac. Du kan läsa om den här (välj att kolla mellan 21.5" och 27"). Du får med både mus och tangentbord när du köper en, så det är inget du behöver tänka på. Hoppas att det var till någon hjälp :)

chiefnino
2017-06-20 12:10
#3

tack så mycket båda två! :))

Upp till toppen
Annons: