Annons:
Etikettövrigt
Läst 2045 ggr
Rheen
8/18/17, 6:16 AM

Filerna försvann

Suck.

Igår kväll skulle jag avinstallera en matteräknare som jag inte fått att fungera på min macbook air då den tydligen installerats fel - och använde mig av räknarens egna avinstallationsprogram (?).
Jag är tvungen att acceptera att räknaren "får göra ändringar" på min mac. Det gör jag, och så ser jag hur räknarens filer försvinner från mitt skrivbord - samt alla andra filer jag haft där. 😟

Alltså försvann också mappar (som inte hade något med räknaren att göra), bilder, ljudfiler och en drös med viktiga saker. Jag har laddat ner "Wondershare data recovery" i hopp om att på något sätt hitta de filer som försvunnit - men utan resultat. Just nu scannar jag av mitt skrivbord, och resultatet kommer om ungefär en timme, men hittills har bara en oviktig fil hittats.

Jag är så trött och frustrerad över alla mappar med arbete som nu försvunnit puts väck, och undrar om någon här vet vad jag kan ta mig till?

Programmet Time Machine har jag inte använt mig av tidigare, så det är ju inte ett alternativ.

~ Rheen.

Annons:
Niklas
8/18/17, 10:35 AM
#1

Har programmet letat klart? Jag skulle börja med att låta det göra det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rheen
8/21/17, 3:07 PM
#2

Ursäkta sent svar.

Skrivbordet blev färdig-scannat; och det har hittat en del av filerna. (Samt tonvis med bilder, dokument och filer som verkar komma från program och hemsidor jag inte ens vetat ha existerat)

Jag vill ju självklart "rädda" de filer som programmet hittat, men då är jag tvungen att betala för det - och det är frågan om en summa pengar som jag inte kan lägga på det här fallet, då filerna i sig inte har något direkt värde för någon annan än mig.
Men jag ska söka runt lite och se om jag skulle hitta ett annat program för billigare pris.

Jag har också kontaktat sidan som äger räknarna för att se om det mot förmodan finns något de kan göra.

~ Rheen.

Niklas
8/22/17, 9:29 AM
#3

Prova att Googla på namnet på programmet och "deleted files" eller liknande och se om andra har liknande problem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: