Annons:
Etikettmacos
Läst 2351 ggr
[Frida Wolfcloud]
10/2/17, 6:57 AM

MacOS tar mycket plats

Hejsan! Igår uppdaterade jag till High Sierra på min MacBook Air efter en rekommendation av Apple-supporten då ett program inte funkade som väntat. Men systemet tar JÄTTEMYCKET plats på min stackars dator. Systemet är ca 54 GB stort! Det var 23 GB innan tror jag. Min hårddisk har bara 120 GB så 20 GB är ganska mycket på datorn. Vad ska jag göra?

Annons:
_Fisken
10/2/17, 7:03 AM
#1

Jag kör CCleaner på min windowsdator efter stora uppdateringar.  Den gör rent från onödiga installationsfiler o sånt. Finns inte CCleaner för MAC?

Niklas
10/2/17, 11:35 AM
#2

#0: Jag tror inte att operativsystemet tar all den platsen. Om det var min dator skulle jag köra ett program som DaisyDisk och ta reda på exakt vad som tar mycket plats. DaisyDisk finns i Mac App Store och kostar pengar, men det finns gratisalternativ. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad de heter dock.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
10/3/17, 10:15 AM
#3

#0 Systemet är 54GB om man installerar från start på helt ny dator. Du har ju redan ett system i din - som skall uppdateras. I slutändan tror jag inte du får problem. Detta under förutsättning att din dator är en som Apple godkänt för uppdatering. Tror bara det är att installera . Lycka till

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
10/3/17, 10:48 AM
#4

Oj, är det så stort. Det trodde jag inte. Jag har haft en känsla av att de senaste versionerna har varit mindre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: