Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2993 ggr
arandeira
2017-11-02 12:16

Batteriet svullnat?

Hej! 

I helgen upptäckte jag att min musplatta inte gick att klicka på. Det kändes som om den var helt fastklistrad på baksidan, det gick inte att rubba den en mm. Efter lite tid på google insåg jag att batteriet nog hade svullnat. Hur det här har hänt vet jag inte riktigt? Min dator är strax över 2 år gammal och har bara laddats 330 gånger av de 1000 gånger batteriet ska hålla. 

Veckan har varit lite stressig så jag har inte hunnit ta tag i det här problemet först idag. Gick in på sambons dator och skulle göra en anmälan och när jag öppnade min Mac för att kolla serienumret inser jag att plattan nu går att använda som vanligt igen? Kan det vara så att batteriet har gått ner igen? Är det möjligt? 

Sitter nu och funderar på om jag ska bege mig till Apple store eller inte, vad tror ni? 

Har en MacBook Pro Retina 13" från 2015. 

Tack på förhand!

Annons:
Niklas
2017-11-02 13:17
#1

Svårt att säga. Det låter konstigt att batteriet skulle bli mindre igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

papa-bear
2017-11-02 13:17
#2

med tanke på alla larm om batterier så skulle jag gå och fråga om de har hört om problemet, och hur de löst det. googlade på kända problem, men inget som handlade om batteriet dock, mest mjukvaruproblem.

arandeira
2017-11-02 14:11
#3

Okej, kloka ord! Ska ta och gå och höra efter

MagArne
2017-12-07 16:24
#4

MacBook Pro 13" Retina har lite problem med kabeln mellan tangentbord/trackpad och logikkortet. Tangentbordet och trackpaden slutar sporadiskt att fungera.
Leta fram kvittot och bege dig till en auktoriserad Appleverkstad och hävda reklamation enligt konsumentköplagen.

Men kör ett tag till och se om felet återkommer. Det är en klar fördel om du kan visa felet när du lämnar in datorn för service.

Upp till toppen
Annons: