Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1758 ggr
jojjon
2017-11-28 18:12

Usb mus strular...

Har en mac dator där min musplatta inte riktigt fungerar som den ska. Den håller in högerknappen om man trycker snabbt en gång, dvs jag markerar och dra saker åt olika håll innan den släpper helt plötsligt efter några minuter. Googlade mig fram och antar att batteriet ha svällt. Insåg fakta och började använda min usb mus som jag kopplade in istället och det har fungerat helt felfritt fram tills nu. När jag fabriksåterställde min mac så gör min tillkopplade mus likadant så allt markeras och dras åt olika håll. och kan ta upp till flera minuter innan den liksom "släpper" och tills nästa gång jag trycker så fungerar den fint. är inte fel på musen då jag provat två olika och händer samma sak med båda två. Tips på vad det kan vara? När jag pluggar in min andra mus så borde ju musplattan i datorn avaktiveras?

Annons:
jojjon
2017-11-28 18:16
#1

Tror problemet är fixat då jag upptäckte att min musplatta fungerade även om min andra mus var inpluggad så gick in på hjälpmedel --> Musplatta och tangentbord-> "avaktivera musplatta när trådlös mus är ansluten" :)

Niklas
2017-11-29 09:16
#2

Vad bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: