Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1069 ggr
akvarium123
2018-01-23 08:14

Wifi

Hej!

Vet inte var jag ska skriva detta inlägget men tror detta är rätt. (Rätta mig gärna om jag har fel)

Alltså ska på skidsemester om 1-2 veckor och alltså de har inget wifi i stugan! För alltså jag är ju då ledig från skolan men behöver göra läxor under tiden samt ev vara med på några lektioner från Macen. Men det går ju liksom inte när de inte har wifi i stugan…

Så nu är frågan såhär:

Tror ni att man kan göra något tillfälligt wifi så att jag ha det i 7 dagar eller måste jag vara helt utan wifi?

Har en egen router här hemma som är bärbar men inget modem som fungerar. Är det så enkelt att man bara tar och köper lite surf till modemet?

Tacksam för hjälp!

Annons:
MagArne
2018-01-23 08:55
#1

Har du en iPhone (och säkert andra smarta telefoner) så kan du skapa ett mobilt trådlöst internet med den.

Gå till inställningar på iPhone och välj Internetdelning.

papa-bear
2018-01-23 10:16
#2

fråga 1: är det i Sverige du skall ha semester?

fråga 2: vet du om du har täckning dit du skall?

fråga 3: vad är det för bärbar router du har?

svaret på din sista fråga kan vara så att det är verkligen så enkelt att du köper surf till ditt modem, om det är ett sådant modem. tala om för oss vad det är för modem, så kan du få svar på den frågan också.

akvarium123
2018-01-27 15:30
#3

#1 Att använda internetdelning från min mobil fungerar tyvärr inte då jag inte har surf på abonnemanget, jag använder det hemma istället! #2 Du vet en sådan här USB sticka eller vad man nu ska kalla det där själva internetet kommer ifrån, som sagt vi har fått fiber nu så vi använder tyvärr aldrig det längre. Men att ladda på det var ju något som kan verka som om det fungerar faktiskt! Kan det fungera om jag bara går till Telenor och frågar om att få internet? Kan skicka med en bild på stickan!

akvarium123
2018-01-27 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Exakt den här är det.

Upp till toppen
Annons: