Annons:
Etikettapple
Läst 813 ggr
[Zofiaz]
7/21/18, 6:52 PM

iPhone bilder till USB, och tillbaka

Jag skulle vilja kopiera över alla mina bilder på min iPhone till ett USB-minne, jag förstår dock inte riktigt hur jag ska gå tillväga 🤔

Importerade först bilderna till "Bilder" men förstod att därifrån går det inte att flytta vidare dem till USBet. Jag ska byta mobil och vill säkra mina bilder, nöjer mig inte med en säkerhetskopia så att säga då jag innan varit med om att säkerhetskopian blivit "trasig" under tiden jag väntat på min nya mobil och alla bilder då fått förlorade 😢

Vilket leder till min följdfråga; om säkerhetskopian mot förmodan krånglar även denna gång, hur för jag då över bilderna till den nya mobilen från usb-minnet alternativt från "bilder"?

Annons:
Vixxen
7/21/18, 7:46 PM
#1

Intressant, har ingen lösning…

Niklas
7/22/18, 11:29 AM
#2

Har du en dator med iTunes eller iCloud?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Frida Wolfcloud]
7/24/18, 10:16 AM
#3

Hej! Gör en mapp på skrivbordet som heter typ "USBBilder" eller liknande. Sen markerar du alla bilderna som du vill ha på USBminnet och drar de till mappen på skrivbordet (som när du flyttar en vanlig fil). När alla bilder ligger i den mappen kan du stänga ner Bilder om du vill. Ta sedan alla bilderna (som när du flyttade de från Bilder till mappen på skrivbordet) och "dra" de till USBminnet! Om allt gick som det skulle har du nu alla bilderna på USBminnet, i en mapp på skrivbordet och i Bilder!

Upp till toppen
Annons: