Annons:
Etikettövrigt
Läst 2132 ggr
Sevgilims
7/28/18, 7:35 AM

Ladda upp bilder på driven

Hej. Jag tänker ta mig i kragen och börja sortera upp bilder från datorn till iCloud drive. Märker dock att fotodatum inte hänger med när jag gör det utan enbart uppladdningsdatum kan ses. Kan man göra på något annat sätt så fotodatum följer med. Känns viktigt för mig att få med det. Tacksam för svar och tips

Annons:
Niklas
7/29/18, 9:58 AM
#1

Hur gör du för att se fotodatum på bilderna i Macen? Hur gör du för att se det i iCloud Drive?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sevgilims
8/1/18, 6:32 AM
#2

Ja i Macen sorteras de ju i ordning och om man högerklickar och kollar på info syns fotodatum. Laddas de upp får man dock bara fram uppladdningsdatumet under bilden. Det här gäller ju såklart även när man laddar upp bilder från telefonen.

Trist om man inte kan få med fotodatum på nåt sätt… Det följer med till andra molnlagringar och tycker som att även iCloud Drive borde klara det

Niklas
8/1/18, 9:48 AM
#3

Om du hämtar tillbaks en bild från iCloud till datorn, finns inte uppgifterna kvar om du högerklickar och väljer Info?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sevgilims
8/5/18, 9:18 AM
#4

Inte hemma nu så jag kan inte kolla. Men grejen är ju som att kunna lagra dem där och inte behöva ladda tillbaka dem. Får nog söka att annat sätt att lagra bilder. På ex Google Drive blir de kvar. Tycker det är konstigt om datumet inte kan bli kvar på iCloud Drive…

Niklas
8/9/18, 3:47 PM
#5

#4: Det var det jag menade att du skulle testa i #3, om uppgifterna faktiskt tas bort eller om de bara är svårare att se i iCloud Drive.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sevgilims
8/28/18, 8:08 AM
#6

Ursäkta sent svar #5… Testade nu och laddar jag tillbaka bilden så blir det bara att se ut som om uppladdningsdatumet blivit fotodatumet…. nä inte riktigt bra tyvärr…

Söker med ljus och lykta efter ett bra moln att spara bilder i och hade nog räknat med iCloud Drive…

Annons:
Upp till toppen
Annons: