Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1502 ggr
Jojaton
8/7/18, 9:59 PM

Touch bar - är det värt det?

Jag behöver köpa en ny dator till skolarbete (börjar plugga till Webbredaktör i höst) samt redigera bilder, och har bestämt mig för en Macbook Pro. Har en Macbook Air ’12 sedan innan som sjunger på sista versen. Men nu till nästa problem - ska man satsa på den med Touch bar eller är det bara en Apple-gimmick som du betalar 3000 spänn för? (Vet att det är lite bättre prestanda också, är det värt det enbart pga det?)

Johanna - Instagram

Annons:
Niklas
8/9/18, 4:18 PM
#1

Jag har inte använt en med touch bar och skulle inte betala för det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[cookies]
10/18/18, 10:25 PM
#2

Valde 20..16 (?) att inte köpa med touchbar (MacBook pro), sparade många tusen, men framförallt kände jag inte att jag behövde det. Plus att jag gillade deras gamla tangentborg mer än det nya, både hur det känns att skriva på och bakgrundsbelysningen.

Jojaton
10/18/18, 11:05 PM
#3

Det blev en utan! Har inte saknat touchbaren, alls (har ju iof inte jobbat med den tidigare så hade kanske föredragit det jämfört normalt tangentbord - who knows) men kan ibland sakna de extra portarna som kommer med om man köper touchbar. Saknar iof vanlig usbingång och ingång för minneskort, även om jag köpt till en adapter. Men så är det ju ofta med Apple, man får väl börja vänja sig..!

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: