Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2263 ggr
nightingale
11/23/18, 11:51 AM

Köpa ny mac laptop - men vill kunna spela

Hej!

Jag skulle behöva köpa en ny dator och försöker välja vilken av Macbook, Macbook Pro och Macbook Air som är mest lämpad för mig. 

Jag vill ha möjlighet att spela spel, The Sims 4 och WOW, men det är inte det jag främst kommer använda datorn till, så behöver ingen renodlad speldator (då hade det nog fått bli en pc istället :) ) men vill ha möjlighet att göra det.

Det är 100 år sedan jag sist köpte en dator (2011 MacBook Pro.. men den är stendöd idag) Vilken ska jag välja? Funkar alla nya laptops att spela på? 

Ju dyrare är säkert desto bättre i detta fallet, men jag skulle vilja komma undan så "billigt" som möjligt mac-style.

Tack på förhand!

Charlotte

Annons:
Niklas
11/25/18, 1:44 PM
#1

Min dotter har en äldre Macbok Air. Den kan köra Sims 4, men inte Sims 3 och hon tror inte den klarar WoW. Nyare MacBook Air kanske kan det däremot.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
11/25/18, 1:44 PM
#2

Min dotter har en äldre Macbok Air. Den kan köra Sims 4, men inte Sims 3 och hon tror inte den klarar WoW. Nyare MacBook Air kanske kan det däremot.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Murtagh
2/21/19, 3:22 PM
#3

Jag skulle säg att inte du ska använda en mac till gaming :p men om du ska spela på en mac så är macbook pro the way to go. Macbook air kan bara köpas med dubbelkärnig processor, och du vill ha fyrkärnig. Jag recommenderar att köpa en 2019 brukt så att du får den lite billigare. Jag hadde iaf gått för denna https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/macbook-pro/13-tum-rymdgr%C3%A5-256gb-2,3-ghz-fyrk%C3%A4rnig#

(Förlåt om min svenska inte är bra. Jag är ifran Norge :) )

Edit: Men vil du "risikera" att dina spel kanske inte har lika hög FPS eller kanske inte kör "100%" så vill jag si att den nya Macbook Air inte är helt hôpplös :p Den är iaf. mycket bettre än den förra generation Macbook Air

Upp till toppen
Annons: