Annons:
Etikettövrigt
Läst 1467 ggr
blåbärspajen
11/27/18, 10:17 PM

ladda ner Microsoft Office..

Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa.. Jag har laddat ner Microsoft office och försöker installera det på min Mac men programmet är för stort. Jag har totalt 8 GB minne i min mac och 7 GB har jag redan använt.

Office programmen kräver 9 GB utrymme står det när jag ska installerat men det var bara 1,8 GB stort när jag laddade ner det (har jag för mig)..

Men hur gör jag nu? Kan jag alltså inte använda Office på min Mac?!

Annons:
Niklas
11/29/18, 2:47 PM
#1

Talar du om RAM-minne? Användningen av det ändras hela tiden beroende på vilka program du har igång. Pratar du däremot om lagringsutrymme (hårddisk eller motsvarande) är det en annan sak, men jag tror inte att din Mac har så lite som 8 GB lagringsutrymme.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

blåbärspajen
11/29/18, 4:43 PM
#2

#1 jag vet inte vad jag pratar om haha, men när jag kollar under äpplet, "om den här datorn" och sen under minne så står det 8 GB. Sen har jag även kollat lagring och där står det 121 GB Flashlagringsutrymme, vad nu det betyder?

Var ser jag RAM-minne?

Är rädd att min dator ska gå sönder om jag laddar ner ett program som är för stort så vågade inte installera det..

Niklas
11/29/18, 5:14 PM
#3

Då är 8 GB RAM-minnet och 121 GB lagringsutrymme. Datorn säger till om programmet är för stort att installera. Beroende på hur mycket av de 121 GB du har använt borde du få plats med Office.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

blåbärspajen
11/29/18, 6:19 PM
#4

#3 Tack så jätte mycket Niklas, det fungerade 🙂

Men förstår inte riktigt det där med RAM minne, det står att jag har använt 6 GB..

Kan jag stänga ner programmen någon annanstans? Stängs dom inte helt när man klickar på avsluta?

Niklas
11/30/18, 4:48 PM
#5

Så länge som du inte har problem med datorn tycker jag inte att du behöver fundera över RAM-minnet. Datorn tar hand om det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
1/7/19, 9:48 AM
#6

#0
Minne och hårddiskutrymme är inte samma sak.

Hur mycket utrymme har du kvar på din hårddisk?
Det är nämligen hårddiskutrymmet som behöver 9 GB i ditt fall.

Minnet har inget att göra med att du inte kan installera Office.

Rensa bort gamla filer som du inte använder, typ bilder, filmer, musikfiler, dokument, nedladdade filer.

Annons:
Upp till toppen
Annons: