Apple

Gammal Mac?

2018-11-30 07:56 #0 av: goken

Har en mac 27 från 2011. Har hakat upp sig efter en uppdatering. Apples verkstäder tar inte emot datorer köpta före 2012 för service! Vad gör jag nu? Jag är företagare och är beroende av få igång datorn snarast! Tänk om bilhandlare gav samma support på bilar över 7 års ålder.  Dags att byta märke kanske?

Anmäl
2018-11-30 13:17 #1 av: blåbärspajen

Hur menar du att den har hakat upp sig? Är det en svart grå rutan när du försöker starta den eller hakar den upp sig när du är "inne" i datorn, alltså när du loggat in?

Anmäl
2018-11-30 13:48 #2 av: goken

Jag gjorde en uppdatering av parallels desktop och den uppdateringen har hängt sig. Kommer inte in i Windows. Apple vägrar att titta på problemet då den är för gammal enlig dom oavsett problem. Dom kan p-desktop för dom installerar den själva till nya kunder. Jag är mest irriterad över deras beslut om support! Datorn var ju inte billig vid köp och avräknat på 7 år kostar den mej 4000:-/år.

Anmäl
2018-11-30 16:12 #3 av: blåbärspajen

Ja deras support är värdelös :( blir svindyrt i längden med både mac och iphone har jag märkt..

Sen vet jag tyvärr inte vad parallel är men när en uppdatering inte fungerat på min mac och jag kommit till en svart/grå ruta så får jag gå till äpplet längst upp i menyn (ev. syns det inte förens man rör muspekaren där) och sen kan man välja vilken start up disk man vill använda. Dubbelklicka och så börjar installationen igen.

Kanske inte alls fungerar på detta problemet..

Men kolla på Apples forum så kanske det finns lite svar där.

Anmäl
2018-11-30 16:45 #4 av: Niklas

Jag tror att du får vända dig till Parallels Desktops support och be om hjälp i och med att det är där problemet startade.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.