Annons:
Etikettapple
Läst 594 ggr
goken
11/30/18, 7:56 AM

Gammal Mac?

Har en mac 27 från 2011. Har hakat upp sig efter en uppdatering. Apples verkstäder tar inte emot datorer köpta före 2012 för service! Vad gör jag nu? Jag är företagare och är beroende av få igång datorn snarast! Tänk om bilhandlare gav samma support på bilar över 7 års ålder.  Dags att byta märke kanske?

Annons:
blåbärspajen
11/30/18, 1:17 PM
#1

Hur menar du att den har hakat upp sig? Är det en svart grå rutan när du försöker starta den eller hakar den upp sig när du är "inne" i datorn, alltså när du loggat in?

goken
11/30/18, 1:48 PM
#2

Jag gjorde en uppdatering av parallels desktop och den uppdateringen har hängt sig. Kommer inte in i Windows. Apple vägrar att titta på problemet då den är för gammal enlig dom oavsett problem. Dom kan p-desktop för dom installerar den själva till nya kunder. Jag är mest irriterad över deras beslut om support! Datorn var ju inte billig vid köp och avräknat på 7 år kostar den mej 4000:-/år.

blåbärspajen
11/30/18, 4:12 PM
#3

Ja deras support är värdelös :( blir svindyrt i längden med både mac och iphone har jag märkt..

Sen vet jag tyvärr inte vad parallel är men när en uppdatering inte fungerat på min mac och jag kommit till en svart/grå ruta så får jag gå till äpplet längst upp i menyn (ev. syns det inte förens man rör muspekaren där) och sen kan man välja vilken start up disk man vill använda. Dubbelklicka och så börjar installationen igen.

Kanske inte alls fungerar på detta problemet..

Men kolla på Apples forum så kanske det finns lite svar där.

Niklas
11/30/18, 4:45 PM
#4

Jag tror att du får vända dig till Parallels Desktops support och be om hjälp i och med att det är där problemet startade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
1/7/19, 9:43 AM
#5

Gjorde du en uppdatering av Parallels desktop eller själva Windows?
Om det är parallels desktop så kan du bara avinstallera och installera om det på nytt. Windows är ju en virtuell burk. Se bara till att ha en backup på den virtuella filen. Efter ominstallation så är det bara att starta den virtuella burken igen. Är det däremot själva Windowsuppdateringen som skitit sig så kan inte Apple hjälpa dig…då måste du vända dig till Microsoft. Det är samma sak som att du hade haft en ren Windowsburk och inte en Mac….då hade du också fått vända dig till Microsoft ifall du vill rädda din befintliga installation, eller så kan säljaren ominstallera Windows. Men en trasig windowsuppdartering är ingenting som går på någon garanti oavsett tillverkare. Sen är 4000:-/år för en dator en ganska rimlig kostnad ifall man är beroende av den i sitt yrke. Sen har Mac en inbyggd backupfunktion som är grym ifall man använder den….då är det bara att backa eventuella feluppdateringar. Men man måste ju klart aktivera funktionen för att den ska fungera. Men har man aktiverat den så är det bara att ha en extern hårddisk inkopplad så sköter den backuperna själv. (Man får frågan om aktivering när man sätter i en ny extern hårddisk). Gratis och bra.

Upp till toppen
Annons: