Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1593 ggr
Frosstis
6/2/19, 8:00 PM

få iPhone icloud bilder till mac

Hej!

Hur får jag över mina bilder som ligger på iCloud i mobilen (iphone 8+) till min dator (MacBook Pro)? När jag kopplar ihop dem och sätter på att det ska dela så börjar bilderna från min dator komma över till min mobil istället för tvärtom. 

Alternativt, hur får jag upp så att jag kan se alla bilder jag har på min mobil? Isåfall hade jag kunnat dra över bilderna.

Annons:
Niklas
6/2/19, 10:34 PM
#1

Det finns flera sätt. Öppna till exempel programmet Bildinsamling när telefonen är ansluten till Macen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
6/3/19, 9:24 AM
#2

Som föregående talare…

Plugga i din iPhone i din Mac och starta programmet "Bildinsamling".

Där får du upp alla bilderna från din telefon och kan välja vilka du vill tanka över till din Mac.

När du är klar med överföringen kan du välja att radera bilderna från telefonen om du vill. Allt görs inifrån Bildinsamling.

Frosstis
6/4/19, 12:54 PM
#3

Är bildsamling en app som redan finns nedladdat på Mac? Det är väl inte samma program som Bilder? För där får jag inte upp mina bilder

Niklas
6/4/19, 1:21 PM
#4

Det finns som ett standardprogram i macOS. Det ligger under Program > Tillbehör eller något liknande. Håll in Cmd och mellanslag så att Spotlight öppnas och skriv bildinsamling där så hittar du det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
6/4/19, 1:21 PM
#5

Det är inte samma som Bilder.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
6/6/19, 12:54 AM
#6

Tack så mycket, hade ingen aning om detta. Ska prova! (Konstigt att inte Apple sa detta när jag skrev till dom om hjälp.)

Annons:
Frosstis
6/6/19, 7:21 PM
#7

Precis som när jag fick upp bilder i Bilder så får jag bara upp 2500 bilder på bildinsamling, men jag har över 10,000 bilder och videos  i min kamerarulle?

Niklas
6/8/19, 3:53 PM
#8

#7: Ligger det 10.000 bilder i albumet Alla bilder, eller är en del i importerade album?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
6/9/19, 12:11 AM
#9

De ligger i alla bilder. Det ligger ca 2500 bilder i importerat, så jag antar att de som är importerat är det som syns på datorn

Niklas
6/9/19, 5:36 PM
#10

Det låter konstigt. Ta några stickprov och kolla vilka bilder det är som syns i Bildinsamling.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
6/12/19, 1:10 PM
#11

Om jag raderar iCloud från min mobil, kommer bilderna på datorn vara kvar då? För nu har det börjar bli så att de nya bilderna från mobilen kommer över automatiskt till datorn

Niklas
6/12/19, 4:57 PM
#12

Vad menar du med att radera iCloud från din mobil?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Frosstis
6/13/19, 12:48 PM
#13

Om jag stänger av iCloud på mobilen så bildströmen stängs av, försvinner bilderna från bilder appen i datorn då?

Annons:
Niklas
6/17/19, 11:11 AM
#14

Nej, de ska inte försvinna då. Det gör de om du stänger av iCloud i datorn.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: