Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
Program, appar & tjänster

Mac beter sig konstigt

2015-05-09 15:41 #0 av: The Idizen

Hej!

Dom senaste dagarna har min macbook pro betett sig jätte konstigt, den är ca 1 år gammal. 

Plötsligt när jag använder datorn så öppnas itunes helt plötsligt och börjar spela musik, stänger jag det så öppnas det igen osv.. (Har ingen ipod eller iPhone inkopplad) 

Sedan när jag kollar på någon serie eller youtube och vill höja eller sänka volymen så gömmer sig safari, ungefär som när man trycker på minustecknet längst upp till vänster. 

Uppdaterade datorn för att se om det hjälper, men hjälper tyvärr inte. :/ Vad ska jag göra?

Anmäl
2015-05-09 15:45 #1 av: Niklas

Har du gjort någon förändring i datorn, exempelvis installerat nya program, ungefär när problemen började?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-05-09 15:54 #2 av: yeahsica

Om du klickar på äplpet -> Systeminställningar -> Tangentbord, är "Använd F1, F2 osv. som vanliga funktionstangenter" ikryssat?

Anmäl
2015-05-09 16:04 #3 av: [Jens]

Ladda ner programmet Maintenance från Titanium Software och kör det programmet: http://www.titanium.free.fr/maintenance.html

Se till att ladda ner programmet till rätt version av OS X.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-05-09 16:33 #4 av: The Idizen

#1, nej det har jag inte. 

#2, japp läste en tråd i går så testade det men funkade inte.. :(

#3, har gjort det precis, men förstår inte riktigt vad jag ska göra?

Anmäl
2015-05-09 16:58 #5 av: [Jens]

Starta programmet och installera det =)  Det poppar upp en ruta där några saker är förbockade och längst ner till höger står det verkställ. Klicka på den och programmet sköter resten och sedan startar du om datorn.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-05-09 19:15 #6 av: The Idizen

Har gjort det nu men har fortfarande problem. :(

Spräckte precis mina happy plugs då det inte gick att sänka ljudet.. Blir galen! Fler tips om vad jag kan göra?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.