Apple TV
Hejsan! đ
Nu Ă€r det ju dags för att köpa en massa julklappar, och min teknikĂ€lskande pojkvĂ€n har lĂ€nge pratat om den nya Apple TV:n utan att köpa den dĂ„ han redan har den gamla. Jag vet dock att han mer Ă€n gĂ€rna vill ha den nya och att han planerar att köpa den nĂ€sta Ă„r. DĂ€rför tĂ€nkte jag att det hade varit en roligt överraskning att köpa den nya Apple TV:n till honom. đ
Problemet Ă€r dock att min pojkvĂ€n bor i London, och att jag inte kommer befinna mig dĂ€r förrĂ€n till nyĂ„r och han kommer hit innan det. DĂ€rför undrar jag om det gĂ„r att köpa den nya Apple TV:n hĂ€r i Sverige och att den sedan fungerar som vanligt i England? Hur mĂ„nga GB Ă€r att rekommendera? 32GB eller 64GB? đ
Tacksam för all hjÀlp!
Det finns skillnader mellan den engelska och den svenska och det Àr att den engelska varianten har stöd för Siri vilket inte den svenska har. Sedan har du olika kontakter för ström sÄ du mÄste köpa en som passar i England ocksÄ. Spelar din pojkvÀn en massa spel sÄ Àr 64 att föredra men gör han inte det sÄ gÄr det bra med 32 GB.
Tack snĂ€lla för hjĂ€lpen! đ SĂ„ det bĂ€sta vore att köpa den i England eller bestĂ€lla frĂ„n den engelska apple store? DĂ„ fĂ„r han tillgĂ„ng till Siri, vilket jag tror att han föredrar, dessutom slipper man att klydda med adapter och sĂ„ vidare. đ
Han spelar inte, sĂ„ dĂ„ borde 32GB vara lagom. Vad jag vet Ă€r det mest serier han tittar pĂ„ och apparna som han vill Ă„t sedan nĂ€r dem blir allt fler pĂ„ Apple TV:n. Han anvĂ€nder nĂ„got Plex (?) system med sin nuvarande Apple TV (den gamla versionen). Jag har inte sĂ„ bra koll pĂ„ det dĂ€ra đ
Tack snÀlla!
Japp, du gör helt rĂ€tt i att köpa den i engelska app store och sedan rĂ€cker 32 GB lĂ„ngt och han kan anvĂ€nda Plex i den nya ocksĂ„ för det gör jag đ
Apple TV OS uppdaterades idag till 9.1 för er som vill hÀnga med.
MÀnniskan Àr en konstig vÀxt. Roten uppÄt - och blana nerÄt.
Mac anvÀndare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
Tack snĂ€lla för all hjĂ€lp, lyckades klĂ€mma in en London resa nu förra helgen - sĂ„ jag köpte Apple TV:n pĂ„ Heathrow! đ Nu lĂ€r han vĂ€l vara "apple mĂ€tt" tills nĂ€sta pryl kommer ut đ
Hahaha, vilken överraskning! Han kommer bli superglad för det blev jag. AnvĂ€nder den varje dag. Fantastisk liten 'jĂ€kel' đ
Ja jag hoppas att han blir glad, han förvĂ€ntar sig inte alls en Apple TV för jag har lurat honom att han ska köpa den i januari efter allt julstök, enbart pĂ„ grund av att jag tĂ€nkte köpa den till honom - sĂ„klart đ
Skönt att veta att du, som Apple-Ă€lskare, anvĂ€nder den och tycker den Ă€r bra! Han köpte klockan men han anvĂ€nder inte den sĂ„ mycket, sĂ„ jag var lite orolig att det skulle bli samma sak med Apple TV:n, men dĂ„ vet jag att det Ă€r en bra julklapp! đ Han anvĂ€nder ju trots allt den gamla ganska slaviskt đ
Ărligt talat sĂ„ förstĂ„r jag inte hur han orkar att ha det tĂ„lamodet att vĂ€nta tills efter januari. Vilken pina! Men han blir som sagt överraskad! =))