Mac iFokus

Mac

Etikettövrigt
Läst 457 ggr
Hjälp mig!!:)
0

Mitt Sims 4 är trasigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle spela Sims 4 på min Mac igår. Det fanns en ny uppdatering samt så laddade jag ner packet ”studentliv”. När jag kommer in och ska skapa en sim upptäcker jag att vissa kläder som är orginalt från Sims ”alltså inget cc” är trasiga. När ett cc är sönder är det svart, rött, vitt och frågetecken och dessa framkom på Sims egna kläder. Tänkte inte mer på det och skulle börja flytta in simmen. Nu var det lamor över hela kartan. Kunde inte flytta in i lägenheter för att när jag klicka på dom kom det upp en lama. Flyttade in i en bostad och där var möbler överstrukna. Som sagt fortsätte jag utan att tänkta på det men allt var hackigt och jag tänkte byta kläder på min sim men när jag klickade på henne fick jag inte upp alternativen. Snälla hjälp mig! Har försökt att reparera spelet men det hjälpte inte. Kan inte spara min hushåll heller utan de försvinner när jag loggar ut och loggar in igen. Samt så vill jag veta hur man gör så att sina cc inte får ens sim att se ut som den står framför ett fönster. Med det menar jag att det är rektanglar som lyser lite var som på gubben. Om någon skulle vilja hjälpa mig med dessa också hade jag varit otroligt tacksam.

Mitchika
1

Först och främst, ta bort all CC ur spelet. När en ny uppdatering släpps i The Sims 4 är det mycket CC som går sönder och som behöver uppdateras av skaparna. 

Efter det så reparera spelet i Origin och prova sen att starta spelet och se om allt fungerar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot